Pelatihan Penggunaan Media LIDI Dalam Menentukan Kelipatan Bilangan di Sekolah Dasar

Pelatihan Penggunaan Media LIDI Dalam Menentukan Kelipatan Bilangan di Sekolah Dasar

Authors

  • Syahfitriani Br Ginting,* Astuti, Rudolfus Ruma Bay, Sri Hanipah, Serlina Boru Sinaga, Nikodemus Yari, Mersiana Kod Universitas Musamus Merauke, Papua
  • Astuti Universitas Musamus Merauke, Papua
  • Rudolfus Ruma Bay Universitas Musamus Merauke, Papua
  • Sri Hanipah Universitas Musamus Merauke, Papua
  • Serlina Boru Sinaga Universitas Musamus Merauke, Papua

Abstract

The use of  introduction media at learning mathematict is more meaningful so students can better understand the concept of learning mathematics easily and better. The purpose of comunity service activity to provide direct insight and understod to elementary school students to more easily master the concept of learning mathematics on multiples of numbers. The learning media used is stick media which is easily available and familiar to elementary school students. This community service activity was attended by fourth grade students of elementary school Kampung Baru Merauke. The results of  community service activities that have been carried out are maked it easier for elementary school students to understand the concept of learning multiples of numbers, motivated students, and students to respond more quickly by used stick media.

 

Keywords: Community Service, Stick Media, Elementary School

References

Ayu. S. T. 2017. Penggunaan Media Lidi Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Matematika Siswa Kelas 1 Sdn 36 Cakranegara Tahun Pembelajaran. 1978-3787

Bahalia, S. (2022). Meningkatkan Keterampilan Siswa Pada Penjumlahan Bilangan Bulat Dengan Media Lidi

Pada Kelas IV Semester Genap SDN Pembina Tataba Tahun Pelajaran 2019/2020. Mitra Pendidikan: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 3(1), 42–54

Isma. K. N. 2022. Penerapan Pendidikan Matematika Realistik Indonesia (Pmri) Untuk Meningkatkan Hasil

Belajar Matematika Dalam Konteks Media Lidi Pada Siswa Madrasah Ibtidaiyah: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah.1 (2). 88-97.

Oktaviani. N. Dkk. 2022. Penerapan Media Lidi Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas 2 Sekolah Dasar. Prosiding Konferensi Ilmiah Dasar: 2621-8097

Toruan, N. L. (2021). Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Dengan Menggunakan Metode Demonstrasi dan Media Potongan Lidi. Jurnal Global Edukasi, 4(4)

Zuhri, M. (2020). Penggunaan Media Lidi untuk Meningkatkan Keterampilan Siswa pada Materi Penjumlahan Bilangan Bulat. Media Nusantara, 99–107

Published

2023-06-05

How to Cite

Syahfitriani Br Ginting,* Astuti, Rudolfus Ruma Bay, Sri Hanipah, Serlina Boru Sinaga, Nikodemus Yari, Mersiana Kod, Astuti, Bay, R. R. ., Hanipah, S. ., & Sinaga, S. B. . (2023). Pelatihan Penggunaan Media LIDI Dalam Menentukan Kelipatan Bilangan di Sekolah Dasar: Pelatihan Penggunaan Media LIDI Dalam Menentukan Kelipatan Bilangan di Sekolah Dasar. Jurnal Pengabdian Ilmiah Dan Teknologi, 2(1), 1–5. Retrieved from https://akses.ptki.ac.id/jurnal/index.php/apitek/article/view/91

Issue

Section

Artikel